1 min read

Viitorul verde

O baterie auto pentru mașina electrică cântăreşte aproximativ 500 kg, volumul este cât o valiză mare.

Conține:
12 kg litiu, 30 kg nichel, 20 kg mangan, 15 kg cobalt, 100 kg cupru, 200 kg aluminiu, oțel și plastic. (procesul de producție este extrem de toxic pentru om şi nociv pentru mediu) Există 6.831 de celule de litiu în interiorul unei singure baterii.

Îngrijorător este că toate aceste componente toxice provin din minerit. Pentru a face o baterie auto, trebuie să procesezi 10 tone de sare pentru a produce litiu, 15 tone de minereu pentru cobalt, 2 tone de minereu la nichel şi 12 tone de cupru minereu. În total, 200 de tone de pământ sunt dezgropate pentru o singură baterie.

Bolile mortale și munca epuizantă a copiilor sunt în spatele extracției a 68% din cobaltul mondial, iar o parte semnificativă a unei baterii provine din Congo. Minele lor nu au control al poluării și angajează doar copii care mor având de-a face cu acest material toxic. Oare sa numaram toti acesti copii bolnavi ca parte a cheltuielilor unei masini electrice?

După toate acestea, durata de viață a unei baterii şi rezistența ei este mică, iar procesul de distrugere este cu mult mai toxic şi mai nociv pentru mediu decât întregul proces complex de fabricare.

Marcian Ionut