3 min read

BALAURUL HOMESCHOOLING

Educația publică e condiționare și dresaj și puțini copii scapă din această spălare pe creier.
BALAURUL HOMESCHOOLING

Când vezi un asemenea caz despre care relatează Adevărul - cu „Doi părinți din Bihor, care își educau copiii acasă, inculpați pentru împiedicarea accesului la învățământul obligatoriu” (pe larg mai jos)  - prima întrebare este: de ce învățământul este o obligație și nu un drept?

Adică îmi înscriu copilul la școală acreditată doar dacă vreau.

Și dacă nu vreau, fac homeschooling și copilul este evaluat periodic, ca să nu mă acuzi că scot un rebut social sau un hoț, care nu-și va putea câștiga existența singur și cinstit, în lipsa instruirii.

De ce homeschooling e un balaur pentru autoritățile din toată lumea?

Ce părinte e atât de idiot încât să nu-și învețe copilul ceva util în viață, care să-i permită să trăiască decent?

E adevărat că viața noastră e alcătuită astfel încât să fie greu să faci homeschooling cu copiii, dar nu e imposibil și cu timpul reușești. Lumea părinților și copiilor homeschooling e din alt film, adulții și copiii sunt mult mai deschiși - sunt pe un grup din ăsta de câțiva ani, am sperat să fac asta cu unul dintre copiii mei dar mama lui n-a fost de acord. Poate aveți curiozitatea să navigați un pic.

Cunosc cel puțin o mamă care și-a educat copiii acasă, culmea, ea devenind la un moment dat familie monoparentală. Și totuși a putut printr-o organizare foarte riguroasă a timpului, cu ajutorul unei bunici și cam atât. Cel mare deja și-a echivalat și recunoscut studiile HS și a fost acceptat la o facultate americană. Deci, tot instituțional dar creierul lui e altfel formatat, nu mai poate fi păcălit cu dresajul.

Să ne amintim că învățământul instituționalizat obligatoriu datează de + o sută de ani.

De ce sistemul îți ia copilul cu forța legii ca să-l educe?

Fiindcă nu e vorba despre educație, ci despre dresaj. Sau o educație țintită ca să facă din copil un cetățean modelat conform nevoilor societății. Mai precis, nevoile stăpânilor de sclavi moderni. Cel mai mare stăpân de sclavi e statul. În curând, pe ecrane, statul mondial.

Educația publică e condiționare și dresaj și puțini copii scapă din această spălare pe creier. Și nu mă refer aici la câteva materii de bază ca limba maternă/gramatica sau cea străină și matematica, unde nu poți manipula învățăceii.

Mă refer la disciplinele care nu sunt exacte și bătute în cuie, ca istoria, geografia, filosofia dar și biologia și chiar fizica sau chimia. Ultimele pomenite sunt pline de teorii și ipoteze convenite ca fiind știință, contrazisă apoi de alte experimente și alte descoperiri care demonstrează contrariul sau anulează concluziile anterioare.

Toate materiile astea ar trebui să însemne cunoaștere dar întrucât ele sunt modificabile sunt folosite ca instrumente de control și dresaj social. Cunoașterea a fost confiscată pentru dresaj.

Oamenii care trec mai puțin alterați prin școala publică au citit foarte mult și altceva decât li s-a predat sau au încercat să afle și alte răspunsuri. Sunt cei aflați într-un permanent proces de trezire. Sunt cei care chestionează ceea ce întâi li se servește la școală și apoi prin media, care e o continuare a prostirii ce începe la creșă.

V-ați întrebat vreodată cum au construit oamenii din străvechime toate minunățiile, cum au făcut toate ingineriile alea cu piramidele, templele, apeductele, corăbiile și cetățile gigantice?

Cum au realizat obiecte și podoabe de un rafinament neegalat nici cu computerul?

Cum au făcut toate astea fără un sistem de educație organizată?

Cum au preluat și învățat meseriile de care aveau nevoie?

Fără școală și îndoctrinare obligatorie.

Mii de ani a existat o lume în care școala nu era obligatorie și totuși lumea aia a evoluat. A învățat singură să scrie, să citească, să socotească, să descopere, să inventeze și să prelucreze.

Educația era pe principiul cererii și ofertei, pe nevoia omului crea o anumită deprindere sau meserie. Și mai era vocația, care îi făcea pe unii să exceleze într-un domeniu.

Pe urmă au venit niște șmecheri - iar cel mai mare încă e statul - care ți-au spus ei cam ce trebuie să înveți și cam unde trebuie dirijată vocația ta. Iar dacă n-ai una, ți-o „descoperă” ei prin tot felul de teste și evaluări care te încadrează într-o grilă de „proști și deștepți”, de „cu rating sau fără”.

Practic, prin educația instituțională s-a confiscat cunoașterea și a fost pusă în slujba îndoctrinării oamenilor cu modul în care arată lumea și care e rolul lor în lume.

Cunoașterea a fost manipulată și direcționată în folosul nenorocitelor de elite care acum vor să ne rărească și să ne controleze 100%. IDul digital și creditul social vor fi ultima etapă a dresajului și controlului.

Am devenit sclavi prin educație încă de când s-a fondat prima școală organizată.

De-asta nu vor să permită copiilor noștri să evadeze din sistem.

Cristian Niculescu